lauantai 17. maaliskuuta 2012

Things I love in Slovenia

Mä olen ollut täällä nyt kaksi kuukautta! Aika käyttäytyy täällä oudosti. Se kiitää aivan järkyttävän lujaa vauhtia, mutta toisaalta tuntuu, että olisin ollut poissa Suomesta jo paljon kauemmin kuin vaivaiset kaksi kuukautta. Mulle on ehtinyt tapahtua niin hirveästi lyhyessä ajassa. Olen saanut uusia ystäviä, oppinut uusia rutiineja ja vähän uutta kieltä ja matkustanut Slovenian lisäksi kolmessa eri maassa.

Erasmus-aikani on tähän mennessä ollut loistavaa. Ukrainaan verrattuna tämä on ollut paljon helpompaa, enkä ole juuri kokenut kulttuurishokkeja. Oikein pelottaa, että koskahan mulla tulee karu pudotus maanpinnalle ja iskee kunnon kulttuurishokki? :D Muutamaa huonoa päivää lukuun ottamatta olen lähes jatkuvasti hirveän iloinen ja hyvällä tuulella. Kai se johtuu siitä, että jokainen päivä tuntuu vieläkin seikkailulta, vaikka turvallisia rutiinejakin on ehtinyt muotoutua. Pidän myös siitä, että täällä tapaa uusia ihmisiä jatkuvasti, sekä baarissa ja bileissä. Ei Suomessa oikein tutustu uusiin ihmisiin, kun lähtee baariin, se on vaan fakta. Eikä mun hyvää fiilistä haittaa yhtään se, että Ljubljanassa on ollut viime päivät +20 astetta lämmintä ja että helmikuun lopussa pystyttiin jo syömään ulkona.

Kahden kuukauden kunniaksi ajattelin jakaa tässä blogipostauksessa, mitä Ljubljanassa ja Sloveniassa erityisesti rakastan:

Maisemia ja luontoa




Erasmus-kavereitani. Ne on se ykkösjuttu.

Meidän "perhe" :D





Meidän torstaista Thai Inn-pub traditiota. Thai Inn Pub on karaokebaari, jossa jengi laulaa ja tanssii aina yhdessä. Se on Erasmusten vakiopaikka torstaisin. :)

Kuvien copyright on Thai Inn Pubilla.




Ljubljanaa noin yleisesti. Sen kahviloita, ihmisiä ja fiilistä. Ljubljanasta on tullut meidän olohuone.  Kaupunki on niin pieni, että riittää käytännössä, jos menet keskusaukiolle seisomaan ja tapaat varmasti tuttuja. Ljubljanassa tuntuu kotoisalta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti